نمونه شیت بندی معماری (لایه باز) در فتوشاپ

- نمونه شیت بندی معماری (لایه باز) در فتوشاپ

نمونه شیت بندی معماری (لایه باز) در فتوشاپ

 

موضوع:نمونه شیت بندی معماری

فایل:فتوشاپ—–صفحات:——

شرح کوتاه:نمونه شیت بندی معماری (لایه باز) در فتوشاپ

 

 

شیت بندی معماری:

برای معرفی و ارائه پروژه های طراحان و معماران، فتوشاپ یکی از مهمترین ابزارهاست. برای دانشجویان و دانش آموزان هنرستانی رشته ی معماری آشنایی کامل با نحوه شیت بندی امری ضروری است در ادامه به روند جایگذاری عناصر مهم در قسمت های مختلف شیت می پردازیم. شیت های معماری به طور کلی به سه روش قابل ارائه هستند :

1. ارائه دستی 2. ارائه کامپیوتری 3. ترکیبی از دو شیوه ارائه دستی و کامپیوتری

ارائه کامپیوتری:

قبل از هر کاری باید به چند نکته توجه داشت رندر و خروجی که ما داریم متناسب با قوانین خاصی باید در شیت جایگذاری شوند معمولا تصاویر بعد از رندر در نرم افزار های سه بعدی جهت تنظیم و اصلاح رنگ و نور وارد نرم افزار فتوشاپ می شوند ودر ادامه ویرایش هایی جهت بهبود تصاویر روی آن انجام می شود

رندرهای داخلی و خارجی نماها ، برش ها و پلان ها باید به گونه ای جایگذاری شوند که از نظر زیباشناسی معماری و همچنین مفهوم معماری کاملا قابل فهم و گویا باشند ترکیب درست براساس قوانین تناسبات طلایی، در شیت بندی ها نحوه جایگذاری در پروژه مختلف متفاوت است،بطور معمول شیت بندی در سایز های 100*70 و 50*70 انجام می شود با توجه به سبک کاری زمینه ها متفاوت تک رنگ و یا بصورت رنگی انجام می شود.

در مد تک رنک و رنگی که به سبک های مختلف وجود دارد خطوطی که در این سبک استفاده می شود و ترکیب این خطوط و اشکال می تواند به زیبایی شناسی و جایگذاری مناسب نقشه های ما کمک کند.

تصاویری که در شیت بندی استفاده می شود باید دارای یک هارمونی یکسانی باشند و تصاویری که به شیت بندی اضافه می شوند هماهنگ با نور و رنگ تصاویر اصلی باشند یا بعد از اضافه کردن این تصاویر هماهنگی را بین تصاویر اضافه شده و تصویر اصلی بوجود آوریم .

 

با پرداخت و دانلود این فایل استآرشیتکت را حمایت خواهید کرد.

 

برای دانلود کلیک کنید