مکانیک پرواز و کنترل وسایل پرنده

- مکانیک پرواز و کنترل وسایل پرنده

مکانیک پرواز و کنترل وسایل پرنده

عنوان:  مکانیک پرواز و کنترل وسایل پرنده

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 24

این پروژه در مورد مکانیک پرواز می باشد که بطور مفصل، این مبحث و روش های کنترل وسایل پرنده را مورد بررسی قرار می دهد. این تحقیق به دانشجویان رشته های هوافضا، مکانیک، آی تی، فناوری اطلاعات و … پیشنهاد می گردد.

 

مقدمه

 

وقتی در خانه بر روی مبل نشسته و کانال‌های تلویزیون را عوض می‌کنید از وسیله‌ای به نام کنترل برای این کار استفاده می‌کنید، در واقع شما توسط این وسیله تلویزیون خود را کنترل می‌کنید. زمانی که یک کودک به وسیله یک ریموت ساده ، هواپیما و یا ماشین اسباب‌بازی خود را کنترل می‌کند در واقع  او به دنبال رساندن ماشین و یا هواپیمای خود به یک نقطه‌ی خاص و یا به دنبال انجام یک حرکت یا مانور توسط آن ریموت می‌باشد. در دو مثال گفته شده شما خواسته یا ناخواسته از یک سیستم کنترلی استفاده کرده‌اید؛ اما به راستی ماهیت آن چیست و یک سیستم کنترلی چگونه کار می‌کند ؟ اجازه دهید تا کمی دقیق‌تر شویم. حتما برایتان پیش آمده که دمای کولر‌گازی خانه و یا ماشینتان را بر روی عددی دلخواه تنظیم کرده‌اید و یا دمای داخل یخچال و فریزر را روی عدد خاصی قرار داده‌اید. بله، در واقع شما با این کار از یک لوپ کنترلی (حلقه‌ کنترلی) که برای کولر، یخچال، فریزر و یا هر وسیله دیگر تعریف شده‌است استفاده کرده‌اید برای روشن‌تر شدن موضوع سیستم کنترل تهویه مطبوع را برای شما شرح می‌دهیم. وقتی شما دمای داخل اتاق را روی دمای دلخواه که مثلاً ۲۱ درجه سانتیگراد است تنظیم می‌کنید و برای نمونه دمای اتاق 18 درجه سانتیگراد است، دستگاه تهویه شروع به فعالیت می‌کند و دمای اتاق که کمتر از دمای مطلوب است را بالا می‌برد. وقتی حسگرها دمای اتاق را ۲۱ درجه اندازه‌گیری می‌کنند آنگاه دستوری از سیستم کنترل به دستگاه تهویه می‌رسد که آن را خاموش کند و بلافاصله پس از کم شدن دما باز سیستم تهویه روشن می‌شود. این روند بارها و بارها تکرار شده و دمای داخلی اتاق طبق دمای مطلوب ما نوسان می‌کند. خب حالا شاید کمی برایتان موضوع سیستم کنترل روشن شده باشد. در یک تعریف مهندسی‌تر کنترل به ما اجازه می‌دهد تا دما، مقدار نور، میزان صوت و… یا به عبارتی هر ورودی دلخواه خود را با استفاده از مجموعه‌ای از روش‌های کنترلی مهندسی به مقدار خروجی برسانیم. سیستم کنترلی در اصل یک حلقه است که مقدار خروجی یک سیستم پس از اندازه‌گیری توسط سنسورها با مقدار ورودی یا همان دلخواه ما مقایسه می‌شود و مقدار خطا به دست می‌آید؛ این مقدار خطا توسط روش‌های کنترلی کاهش یافته و دوباره به درون سیستم می‌رود تا نهایتاً خروجی دلخواه ما حاصل شود.

 

فهرست مطالب

مقدمه
عملکرد پرواز
بیشترین سرعت کروز
سرعت واماندگی
نرخ صعود
مسافت نشست و برخاست
سقف پرواز
برد
بیشترین مقدار حمل بار
الهام از الگوی پرواز بی صدای جغد در ساخت هواپیما های کم صدا
هوش مصنوعی در دنیای هواپیماها
بازرسی چمدان
دستیارهای مجازی
خدمات مشتریان
پیش‌بینی تعمیر و نگهداری هواپیما
مدیریت اطلاعات
واحد قدرت کمکی(APU)
سیستم ACAS چیست و چه اطلاعاتی در اختیار خلبان قرار میدهد؟
منابع

برای دانلود کلیک کنید