مقاله گرم کردن آب با استفاده از روش های خورشیدی غیرفعال

- مقاله گرم كردن آب با استفاده از روش هاي خورشيدي غيرفعال

مقاله گرم کردن آب با استفاده از روش های خورشیدی غیرفعال

مقاله و تحقیق درباره 

گرم کردن آب با استفاده از روش های خورشیدی غیرفعال بصورت فایل word  و قابل ویرایش در 22 صفحه 

در این گونه سیستمها باید از حداقل طول لوله کشی استفاده نمود تا از خطر یخ زدگی در زمستان کاسته شود. البته مخازن 40 گالنی به ندرت دچار یخ زدگی می شوند ولی یخ زدگی این لوله ها بسیار محتمل است.

تمام لوله هایی که در فضای باز قرار دارند باید به خوبی عایق کاری شوند. برای اتصال این سیستم به موتورخانه منازل باید آب سرد ورودی ساختمان را ابتدا به سیستم خورشیدی متصل کرد و سپس خروجی آن گرم آن را به ورودی آب منبع دو جداره (یا مبدل حرارتی موجود در موتورخانه) وصل نمود. تا زمانی که دمای آب خروجی از سیستم خورشیدی بیشتر از دمانی تنظیم ترموستات دیگ باشد، موتورخانه به کار نمی افتد و تنها زمانی که دمای آب خروجی از سیستم خورشیدی به زیر نقطه تنظیم ترموستات برسد، دیگ و مشعل به کار می افتند و میزان اختلاف دما را جبران می کنند.

دمای آب خروجی از سیستم خورشیدی به عوامل متعددی وابسته است؛ مقدار تابش خورشید، دمای هوای محیط، کیفیت عایق کاری، دمای آب تغذیه و میزان تقاضا (دیماند) برای آب گرم، بر دمای آب خروجی از سیستم مؤثرند. در شرایط آب و هوایی معمول و عدم مصرف آب گرم تا ساعت 5 عصر، دمای آب خروجی سیستم خورشیدی به بالای F  180 (C82) می رسد. برای استفاده بهینه از آب گرم خورشیدی با هدف صرفه جویی در انرژی باید برنامه زمانی خاصی برای مصرف آب تنظیم نمودو فرضاً شستشوی البسه و استحمام را عصرها انجام داد

 

بازرسی فنی مبدل های حرارتی

            وقتی که دسته تیوب از پوسته خارج شد و مطابق روش های ذکر شده کاملاً از رسوبات و کثافات تمیز گردید و همچنین سایر قطعات مبدل مانند پانل و سرپوشها و داخل پوسته نیز تمیز و شن پاشی شدند، قسمت های مختلف مبدل به وسیله ی بازرسان فنی بازرسی می شوند و تمام قطعات تمیز شده از نظر خوردگی، سائیدگی، آبله ای بودن (Pitting)، ترک در بدنه ی پوسته یا در جوش درزهای داخل و خارج نازل های پوسته، معیوب بودن، ضخامت تیوبها و لق بودن آنها بیرون آوردن تعدادی از تیوبها جهت بازرسی، بررسی وضعیت محل نشستن لائی ها و … مورد مطالعه و بررسی های دقیق قرار گرفته و در نهایت دستور تعمیر جزئی یا کلی و یا تعویض قطعات از جمله تعویض تمام تیوبها به وسیله بازرسان فنی داده خواهد شد.

برای دانلود کلیک کنید