محاسبه ماتریس های شبکه قدرت(ماتریس ژاکوبین، ادمیتانس، امپدانس و شارژ خطوط) + فایل گزارش کامل به فرمت word

- محاسبه ماتریس های شبکه قدرت(ماتریس ژاکوبین، ادمیتانس، امپدانس و شارژ خطوط) + فایل گزارش کامل به فرمت word

محاسبه ماتریس های شبکه قدرت(ماتریس ژاکوبین، ادمیتانس، امپدانس و شارژ خطوط) + فایل گزارش کامل به فرمت word

با سلام و عرض  ادب خدمت تمامی دوستان و همراهان عزیز

محاسبه ماتریس Ybus رو در پروژه های قبلی براتون توضیح داده و برنامه­ اون رو نوشته بودم. امروز میخوام تا برنامه ماتریس ژاکوبین رو به اون اضافه کنم و براتون آپلود کنم(ینی توی این پروژه هم ماتریس ادمیتانس شبکه رو محاسبه می کنیم هم ماتریس ژاکوبین هم ماتریس امپدانس شبکه و هم ماتریس شارژ خطوط شبکه!).

همونطور که می دونید ماتریس ژاکوبین یکی از مهمترین و گردن کلفت ترین(از نظر حجم محاسبات) ماتریس های شبکه قدرت برای محاسبات پخش بار هست.

درک خود ماتریس ژاکوبین واقعا سخته(حداقل اولش برای خودم همینطور بود) چه برسه به نوشتن برنامش! انشالله در پروژه های بعدی برنامه پخش بار نیوتون رافسون و گوس سایدل رو هم براتون آماده میکنم.

فقط اینو بگم که این پروژه رو برای شبکه 14 باس IEEE نوشتم و مثل پروژه Ybus گلوبال نیست اما اصلا نگران نباشید شما می تونید از طریق راه های ارتباطی که مشخص کردم بهم اطلاع بدید تا برای هر شبکه ای که شما مدنظرتون هست تمامی ماتریس های شبکه رو حساب کنیم.

اطلاعات شبکه 14 باس IEEE رو هم از اینترنت و هم از تولباکس MATPOWER می تونید بدست بیارید.

 

 

این پروژه رو با نرم افزار متلب و با استفاده از تولباکس MATPOWER برنامه نویسی کردم و تمامی فایل های شبیه سازی، به همراه یک گزارش کامل از تعاریف و مفهوم ماتریس های ادمیتانس و ژاکوبین که به فرمت Word نیز هست، در اختیار شما قرار میدم.

  • نکته مثبت در فایل گزارش این هست که، کدهای متلب به صورت کامل توضیح داده شده اند و به درک شما عزیزان کمک شایانی خواهند کرد.

در شکل­های زیر بخش ­هایی از گزارش و کدهای متلب و نتایج رو مشاهده می­ کنید.

 

 

 در تصویر بالا ماتریس ybus رو مشاهده می کنید، همونطور که میبینید ماتریس ادمیتانس ما 14*14 هست. و در شکل زیر ماتریس ژاکوبین رو مشاهده میکنید که 22*22 هست. برای صحت درستی کد میتونید خودتون دستی ماتریس ادمیتانس و ژاکوبین رو حساب کنید و با نتایج مقایسه کنید(من که تست کردم درست بود ؛-))

 

 

بخش هایی از فایل گزارش

 

برای اجرای برنامه بایستی تولباکس matpoert را در متلب داشته باشید که در فایل های دانلودی قرار دادم و فقط کافیست فایل برنامه اصلی را مطابق شکل زیر در matpower کپی کنید و از داخل نرم افزار متلب فایل برنامه اصلی را که داخل matpowerکپی کردید را ران کنید.

ضمنا خیلی خیلی خوشحال میشم در صورتی که نقطه نظرات، انتقادات، پیشهادات شما عزیزان رو به هرطریقی که ممکن هست، برام بفرستید تا در پروژه­های بعدی اعمال کنم. ضمنا اگر ایرادی در کدهای متلب ارائه شده وجود داشت و یا هرگونه سوالی داشتید، بدون رودربایستی! بگید ممنونم
با احترام فراوان محسن عماری

برای دانلود کلیک کنید