شناسایی و تبیین نقش نوآوری خدمات بر عملکرد گمرکات استان تهران (مطالعه موردی: گمرک فرودگاه امام خمینی ره)

دانلود فایل

عنوان پروپوزال: شناسایی و تبیین نقش نوآوری خدمات بر عملکرد گمرکات استان تهران  (مطالعه موردی: گمرک فرودگاه امام خمینی ره)

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 39

 

پدیده جهانی شدن تحولات شگرفی در حوزه اقتصاد ایجاد نموده و بخش خدمات بعنوان بزرگترین بخش اقتصادی در بسیاری از کشور های پیشرفته را تحت تاثیر قرارداده است، در شرایط کنونی این بخش بر نوآوری در فعالیت های خدماتی دانش محور تاکید دارد.

با افزایش رقابت، نوآوری نقش بسیار مهمی را در محیط کسب و کار که شرکتها در آن به فعالیت مشغول هستند، ایفا میکند. پ‍ژوهشگران اقدام به روشنگری هایی مبنی بر چگونگی نوآوری سازمانها و چگونگی گسترش نوآوریها در سازمان ها و دیگر افراد را به انجام رساندند ( Damanpour, 1991). با این وجود، بیشتر آثار موجود تمرکز بر نوآوری کالا دارند. تاکنون نوآوری خدمات از نظر مفهومی مورد بحث واقع شده است، اما به ندرت مورد بررسی تجربی قرار گرفته است. در تعریف کلی، نوآوری یک ایده، فعالیت، یا چیزی است که از نگاه افراد و سازمان نو قلمداد میشود ( Rogers, 2003).

مطالعات اخیر نشان می دهد که نوآوری در فناوری متکی در بخش خدمات است و محور بسیاری از تجزیه و تحلیل ها و بحث ها در نوآوری خدمات می باشد و این بعد بویژه در مورد میزان تاثیر گذاری شرکت های خدماتی در شکل گیری و توسعه فناوری در عمل بحث کرده و بیانگر ارتباط بسیار نزدیک میان فناوری و نوآوری خدمات وجود دارد. گرچه فناوری اطلاعات تنها فناوری در بخش نوآوری خدمات نیست اما نقش بسیار موثری فعالیت های پردازش اطلاعات به میزان گسترده و متنوع بر عملکرد سازمان هاضروری است. بنابراین، فناوری اطلاعات اغلب به عنوان عامل بزرگ توانمند ساز در نوآوری خدمات به شمار می آید(نصیر زاده و ناجی، 1387، ص 94).

از دیدگاه کارکنان، با وجود این که پس از دهه ها که بخش خدمات از بخش تولید مجزا شده است، همچنان این بخش تولیدی است که توجه تحلیل های اقتصادی را به خود معطوف ساخته است. در پاسخ به این مسئله شاخه جدیدی مطالعات نوآوری در دهه اخیر پدیدار شد. البته هدف این پژوهش ها این نیست که بخواهند مستقیما نوآوری در خدمات را با بخش تولیدی مقایسه کند، بلکه بیشتر هدف آن شناسایی ویژگی های متمایز مطالعات درباره نوآوری خدمات است (2009 Drejer,).

 

فهرست مطالب

نوع پژوهش

دستاوردهای پژوهش

تشریح و بیان مسئله

سابقه پژوهش

ادبیات مفهومی ونظری مرتبط با سازه ها و متغیرهای تحقیق

سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته داخلی

سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته خارجی

جدول مقایسه مطالعات مشابه

جدول مقایسه مطالعات مشابه داخلی

فهرست مقالات کلیدی

معرفی کتاب­های مهم در این موضوع

تحلیل ادبیات موجود، ومشخص کردن چارچوب مفهومی تحقیق

فهرست منابع استفاده شده

نوآوری پژوهش

هدف­های پژوهش

هدف اصلی از انجام تحقیق

هدف­های فرعی تحقیق

سئوالات /فرضیه­های پژوهش

سئوالات /فرضیه­های اصلی تحقیق

سئوالات /فرضیه­های فرعی تحقیق

روش انجام پژوهش

سازه­های پژوهش

تعریف جامعه آماری

روش تعیین حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

روش سنجش روایی ابزار

روش سنجش پایایی ابزار

قلمرو پژوهش

روش های تجزیه و تحلیل داده ها

پیش فرض های پژوهش

محدودیت­های پژوهش

مسائل اخلاقی پژوهش

مراحل و فعالیت­های انجام پژوهش

دانلود فایل