دانلود طرح درس–ریاضی پنجم-روش بازی – محیط دایره
دانلود طرح درس–ریاضی پنجم-روش بازی – محیط دایره
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 2 صفحه
قسمتی از مجموعه
مادّه ی درس: ریاضی موضوع : محیط
اهداف درس:
انتظار می رود که پس از اجرای این روش فراگیرندگان به موفّقیّت های زیر دست یابند:
1 ـ چند ضلعی های منتظم را بشناسند.
2 ـ ابعاد یک چند ضلعی را مشخّص کنند.
3 ـ محیط (پیرامون) یک چند ضلعی را نشان دهند.
4 ـ چند ضلعی های مربع، مستطیل، لوزی، مثلث و … را بشناسند.
5 ـ کاربرد محیط چند ضلعی ها را در زندگی بیان کنند.
6 ـ قوانین محاسبه ی محیط چند ضلعی ها را درک و فهم کنند.
7 ـ توانایی اندازه گیری ابعاد چند ضلعی را کسب کنند.
وسایل مورد نیاز:
تعداد آجر ـ پازل هایی به ابعادی همانند آجرهای مستطیل شکل ـ خطّ کش چوبی یا نواری ـ کاغذ و قلم
فضا و مدل کلاس:
فضای آزاد یا سالنی که برای فعّالیّت علمی و اجرای بازی مناسب باشد.
ارزشیابی تشخیصی:
1 ـ چند شکل را نام ببرید.
2 ـ مربع و مستطیل رسم کنید.
3 ـ مثلث و مربع چه فرقی دارند؟
4 ـ اطراف و محیط یک شکل را توضیح دهید.
راهبردهای ایجاد انگیزه:
معلّم: دانش آموزان عزیز، بنّا به چه کسی می گویند؟ به نظر شما بنّایی شغل خوبی است؟ امروز می خواهیم به حیاط مدرسه برویم و برای خودمان خانه درست کنیم. پس قبل از این که به حیاط برسیم، خانه ی مورد علاقه ی خود را در ذهنتان بسازید.