جزوه روانشناسی تربیتی

دانلود فایل

جزوه روانشناسی تربیتی

 

فهرست مطالب :

فصل اول :
مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی
فصل دوم :
تهیه و تدوین هدفهای آموزشی
فصل سوم :
طبقه بندی هدفهای آموزشی
فصل چهارم :
رفتار ورودی و سنجش آغازین
فصل پنجم :
تعریف و انواع یادگیری
فصل ششم :
یادگیری از راه شرطی شدن
فصل هفتم :
یادگیری شناختی
فصل هشتم :
حافظه و فراموشی
فصل نهم :
یادگیری مفاهیم و اصول
فصل دهم :
حل مسئله و آفرینندگی
فصل یازدهم :
روشهای کلی آموزش
فصل دوازدهم :
آموزش برای یادگیری در حد تسلط
فصل سیزدهم :
آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار
فصل چهاردهم :
ارزشیابی و سنجش عملکرد

 

قسمتی از متن :

تعریف آموزش :
آموزش به فعالیتهای از پیشطرح ریزی شده ای گفته می شود
که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و
یکیا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام
می شود .
منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی
است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است .
مراحل فعالیتهای معلم :
مرحله 1 : پیش از عمل آموزش
مرحله 2 : پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش
مرحله 3 : ضمن عمل آموزش
مرحله 4 : ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش
فعالیتهای معلم در مرحله 1:
 تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری
 تعیین ویژگیهای ورودی یادگیرندگان به صورت رفتارهای
ورودی و سنجش آغازین
فعالیتهای معلم در مرحله 2:
 مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای
بهبود روشهای آموزش و افزایش سطح و سرعت یادگیری
دانش آموزان…

دانلود فایل