ترموالاستیسیته

- ترموالاستیسیته

ترموالاستیسیته

پروژه کامل درس الاستیسیته مقطع کارشناسی ارشد سازه با موضوع ترموالاستیسیته به همراه مقالات مرجع (زبان اصلی) در قالب فایل WORD و POWERPOINT ارائه آماده دانلود می باشد.

Thermoelasticity

 در حالت کلی تغییرات دمایی در یک محیط پیوسته الاستیک موجب ایجاد تنش های حرارتی می شود. به دانشی که روابط بین مشخصات الاستیک مواد و تغییرات حرارتی می پردازد ترموالاستیسیته گفته می شود. در این پرو‍ژه به بررسی تئوری کلاسیک خطی ترموالاستیسیته پرداخته شده است.

 

مقدمه

در حالت کلی تغییرات دمایی در یک محیط پیوسته الاستیک موجب ایجاد تنش های حرارتی می شود. به دانشی که روابط بین مشخصات الاستیک مواد و تغییرات حرارتی می پردازد ترموالاستیسیته گفته می شود. قوانین اولیه ترموالاستیسیته مشابه آنچه در تئوری الاستیسیته مطرح شد شامل معادلات حرکت، معادلات سازگاری و قوانین ترکیبی است. تئوری خطی ترموالاستیسیته بر پایه ی افزودن کرنش های حرارتی ناشی از تغییرات دما بر روی کرنش های مکانیکی استوار است. خواهیم دید که در این تئوری معادلات تعادل و سازگاری مسائل الاستیسیته همچنان دست نخورده باقی می مانند و تفاوت اصلی در قوانین ترکیبی (constitutive laws) خواهد بود. از این تئوری راه حل های بسیاری برای حل مسائل ترموالاستیسیته بیان شده است. با این وجود مسائل خاصی در این زمینه مطرح هستند همانند مسائل ترموالاستیسیته کوپله (coupled thermo elasticity) که نیازمند راه حل های کاملا متفاوت برای تحلیل هستند. با این وجود حتی برای همچو مسائلی برخی از معادلات پایه ثابت خواهند بود. به همین خاطر است که بیان قوانین پایه در ترموالاستیسیته بسیار ضروری است. در این قسمت مصالح به کار رفته همگن، ایزوتروپیک و دارای مشخصات ثابتی فرض شده اند.

تنش ها و  Tractionها

یک محیط پیوسته الاستیک تحت نیرو های خارجی و کالبدی را در نظر بگیرید که دارای حجم V و مساحت سطح A در زمان t می باشد. اگر یک المان بی نهایت کوچک از این محیط مطرح شده انتخاب شود و با فرض اینکه نیرو هایی که این المان را احاطه کرده اند dF باشد، بردار Traction به صورت زیر تعریف می شود  ….

 

مقالات لاتین

 

  1. SOLID MECHANICS AND ITS APPLICATIONS
  2. M.L. GLADWELL

Department of Civil Engineering

University of Waterloo

Waterloo, Ontario, Canada N2L 3GI

  1. Generalized thermoelasticity in a perfectly

conducting medium

Magdy A. Ezzat *, Hamdy M. Youssef

Mathematical Department, Faculty of Education, Alexandria University, Alexandria, Egypt

  1. Magneto-thermoelasticity for an infinite body with a spherical cavity and

variable material properties without energy dissipation

Mohmed N. Allam a, Khaled A. Elsibai a,*, Ahmed E. Abouelregal a,b

a Mathematics Department, Faculty of Science, Mansoura University, Mansoura 35516, Egypt

b Department of Mathematics, Faculty of Science, King Khaled University, Abha, P.O. Box 9004, Saudi Arabia

برای دانلود کلیک کنید