ترجمه مقاله انتشار ترک در تایرهای بادی ، رویکرد مکانیک محیط پیوسته و مکانیک شکست
مقاله ترجمه شده با عنوان انتشار ترک در تایرهای بادی، رویکرد
مکانیک محیط پیوسته و مکانیک شکست (Crack propagation in
pneumatic tires: Continuum mechanics and fracture mechanics
approaches)
چکیده مقاله :
در این مقاله، عمر خستگی تایرهای بادی با توجه ویژه بر پدیده
جدایی از کمربند بررسی شده است. این پدیده انتشار ترکهای خستگی
را در لاستیک که کمربندها را از هم جدا میکند، به دست
میدهد.
ترکهای موجود در لبه کمربند، به دلیل سفتی بسیار متفاوت دو ماده،
در میان دیگران به دلیل تمرکز تنش بالا در ارتباط هستند. یک مدل
المان محدود نورد حالت پایدار از تایرکامل برای ارزیابی میدان تنش
و کرنش در لبههای کمربند لاستیک استفاده میشود.
پیش بینی کننده های عمر مناسب برای شناسایی نواحی با احتمال
واماندگی بالاتر تعریف و محاسبه می شوند. برای ارزیابی رشد
ترک در توده لاستیکی بین کمربندهای مختلف، در اصل، دو رویکرد
متفاوت در ارتباط با جوانه زنی ترک و رشد ترک به کار میرود.
این دو روش برای مطالعه انتشار ترک در لاستیک کامیون استفاده شده
و نتایج حاصل از پیش بینی کننده های مختلف با انتشار ترک در یک
تایر واقعی مقایسه می شود.
سرفصل های این مقاله عبارت اند از:
1. مقدمه
2. پیش بینی کننده های مکانیک محیط پیوسته
2.1. حداکثر کشش اصلی
2.2. حداکثر تنش اصلی کوشی
2.3. چگالی انرژی کرنشی
2.4. پیش بینی کننده های تنش پیکربندی
3. رویکر مکانیک شکست
4. مدل تایر بادی
5. بار عمودی
6. بار جانبی
7. بحث
8. نتیجه گیری
منابع