تحقیق در رابطه با تاثیرات تلویزیون بر روح و روان کودکان (فایل ورد 25 صفحه ای)
به منظور گشودن بحثی دقیق و حاوی آخرین اطلاعات در مورد محتوای تلویزیون، برنامههای یک هفته تلویزیون را در اواخر اکتبر1960 بازبینی و تحلیل کرده ایم. حال آنچه را که در برنامههای تصویری از ساعت 4تا9 شب روزهای دوشنبه تا جمعه، که معمولاً«ساعات تماشای کودکان»خوانده میشود، پخش میشد، خلاصه میکنیم. در منطقه شهری بزرگی که ما برنامههای تلویزیون آن را باز بینی کردیم، 5 ایستگاه عمده، برنامهها را تولید میکردند. از این تعداد سه ایستگاه، امور مربوط به شبکههای اصلی را عهده دار بودند، چهارمی ایستگاه مستقلی بود که تعدادی از برنامهها و فیلمهای از پیش ساخته را پخش میکرد و پنجمین ایستگاه،ایستگاهی غیر تجارتی و آموزشی بود که برنامههای تلویزیون آموزش ملی و مرکز رادیو و نیز برنامههای تولید محلی را پخش میکرد. برخی از خانههای این منطقه شهری چند ایستگاه دیگر را، بویژه اگر آنتن آنها به طرف این ایستگاهها در ساعات 4تا9 روزهای هفته تعداد تقریباً کمی برنامه ارائه میدهند که قبلاً توسط 5 ایستگاه شهری ارائه نشده باشد. فهرست مطالب به صورت زیر است:
تلویزیون به کودکان چه میدهد؟
الگوی تأثیر- کودک
الگوی تأثیر- تعامل
دیگر ویژگیهای تعامل
اثرات فیزیکی تلویزیون بر کودکان
آیا تلویزیون بر بینایی کودکان اثر بدی دارد؟
آیا تلویزیون کودکان را خواب آلود و خسته به مدرسه میفرستد؟
اثرات عاطفی تلویزیون برکودکان
اثرات شناختی تلویزیون بر کودکان
آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟
آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟
اثرات رفتاری
آیا تلویزیون کودکان را منفعل میکند؟
آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت میدهد؟
نتیجه گیری
پیامدهای منفی تلویزیون