تحقیق درباره راههایی برای بهبود وب سایت تجاری
↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:16
قسمتی از متن فایل دانلودی:
چکیده
مقاله حاضر چارچوبی برای تحلیل و دستهبندی ویژگیهای طرح یک وبسایت در قالب ماتریسی از کارکردهای کسبوکارانه در برابر ارزشهای مورد نظر مشتریان- ارائه میکند. این چارچوب, زمینهساز ایجاد طرحی برای یک وبسایت تجاری است که کلیه جنبههای دخیل در داد و ستد را شامل میشود. همچنین مثالهایی از ویژگیهای وب بیان میشوند که از نظر مشتریان یا بازدیدکنندگان باید مورد ارزیابی قرار گیرند. از آنجا که ممکن است دیدگاه مشتریان با دیدگاه شرکت متفاوت باشد, آن دسته از ویژگیهای وب در این چارچوب انتخاب شدهاند که با ارزشهای موردنظر مشتریان، رابطه مستقیم دارند؛ ویژگیهایی که فقط مزایای راهبردی را برای شرکت به همراه دارند ولی برای مشتریان, ناملموساند، کاملا کنار گذاشته شدهاتد.
کلیدواژهها: بازاریابی الکترونیکی، وبسایت تجاری، ویژگیها، مدل
1. مقدمه
«دونا ال. هافمن» و دیگران وبسایتهای تجاری را به شش دسته مجزا تقسیم میکنند (Hoffman et al., 1995): ویترین برخط محصولات، حضور در اینترنت، محتوایی، تفریحی، مهیج، عاملهای جستجوگر.
در مقایسه با دیگر طبقهبندیها، سایتهایی که صرفاً برای حضور در اینترنت طراحی شدهاند دارای ساختار سادهتری هستند. اگرچه بسیاری از این سایتها همراه با ابرپیوندها و صفحات وب چندرسانهای هستند اما غالباً یک بروشور سازمانی دیجیتالیشده میباشند که برای ارائه آگهی
های ثابت یا نشاندادن مشخصات و نشانهای یک شرکت به کار میروند (Hoffman, et al.,1995; Vedder,et al., 1997).
بسیاری از شرکتها فقط به راههای ورود آسان به اینترنت علاقهمند میباشند. بسیاری ازگزارشها، مانند گزارش «ریجینز» (Riggins, 1999)، نشان میدهند که شواهد زیادی در مقایسه با مؤسسات تجاری سنتی, وجود ندارد که ثابت کند گردش نقدی شرکتهایی که محصولات خود را در وب عرضه میکنند، بهتر است. این تحقیقات نشان میدهند که خرید از طریق اینترنت هنوز در مراحل ابتدایی آن است. طبق یکی از تحقیقات انجامگرفته با نام «دهمین پیمایش کاربران اینترنت», (GVU’s, 1998) توسط «مرکز بهکارگیری, تجسم, و گرافیک»، 42% از پاسخدهندگان این تحقیق, کمتر از یک بار در ماه از یک فروشنده اینترنتی خرید میکنند. پیمایش جمعیتشناختی مشابهی توسط «رسانه نیلسن و شبکه تجاری» (Khudairi,1999) نشان میدهد که در آوریل سال 1999 تنها 2/18 میلیون خریدار اینترنتی در مقایسه با 92 میلیون کاربر اینترنت در آمریکای شمالی وجود داشته است.
درصد خریداران اینترنتی با نرخ اندکی رو به افزایش است و در عین حال تأثیر فزاینده تعداد جمعیت رو به افزایش کاربران اینترنت، چهبسا بر درآمد صاحبان کسب و کار اینترنتی بیفزاید. موفقیت اعجابانگیز سایت شرکت «آمازون»(Amazon, 1998) و شرکت رایانهای «دِل» (Dell computer, 1998) حکایت از وجود چنین فرصتهایی دارد. مثلاً شرکت رایانهای «دِل» طبق گزارش 16 جولای, در یک سال گذشته 9/19 میلیارد دلار درآمد داشته است.
و…..