اکسل محاسبه نقطه سر به سر (Break-Even Point) همراه با نمودار و راهنمای فارسی

- اکسل محاسبه نقطه سر به سر (Break-Even Point) همراه با نمودار و راهنمای فارسی

اکسل محاسبه نقطه سر به سر (Break-Even Point) همراه با نمودار و راهنمای فارسی

کار کردن با این قالب اکسل بسیار ساده و راحت می باشد. کافی است که اعداد مربوط به درآمد ناشی از فروش کالا (تعداد فروش و قیمت فروش واحد) و
هزینه های ثابت و متغیر کسب و کار خود را در
قسمت های مربوطه وارد کرده تا مختصات نقطه سر به سر
برای کسب و کار شما مشخص گردد.

با استفاده از این قالب اکسل، در کمتر از چند دقیقه می توانید برای کسب و کار خود، نقطه سر به سر را محاسبه نمایید.

 

نقطه سر به سر چیست ؟
نقطه سر به سر یا Break-Even Point ، نقطه ای می باشد که در آن سود یا زیان شما صفر است. به عبارتی دیگر، دو خط درآمد و هزینه کسب و کار شما، یکدیگر را در چنین نقطه ای قطع می کنند. قبل از این نقطه، هزینه ها شما بیشتر از درآمدتان می باشد در نتیجه زیان ده می باشید. در صورتی که بتوانید نقطه سر به سر کسب و کارتان را رد کنید، درآمدتان از هزینه های شما پیشی گرفته
که منجر به سوددهی شما می گردد.

چرا باید برای کسب و کار خود، نقطه سر به سر تعیین کنم؟
در صورت محاسبه نقطه سر به سر کسب و کار خود، می توانید از قبل برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمایید. همچنین می توانید عوامل موثر در نقطه سر به سر را شناسایی کرده و با تغییر و بهینه سازی آن ها، نقطه سر به سر کسب و کار خود را کاهش دهید.

چگونه نتایج را تحلیل کنم؟
بعد از وارد کردن اعداد در قسمت های مربوطه ، در قسمت نتایج، هزینه متغیر برای یک واحد محصول، حاشیه فروش (سود) و مختصات نقطه سر به سر برای کسب و کار شما بصورت اتوماتیک محاسبه می شوند. همچنین درصد هزینه های ثابت و متغیر شما در Pie Chart نشان داده می شود. در نمودار آنالیز نقطه سر به سر، خطوط هزینه، درآمد و سود (یا زیان) رسم می گردند و تلاقی دو خط درآمد و هزینه، مختصات نقطه سر به سر بوده و در آن، خط سود (یا زیان) محور X ها را قطع می کند. هر چه هزینه های ثابت کسب و کار شما کمتر باشد، تعداد در نقطه سر به سر کاهش یافته به این معنی که زودتر به نقطه سر به سر می رسید و پس از آن وارد سوددهی می شوید. هر چه این عدد بزرگتر باشد، دیرتر به آن رسیده و ریسک کسب و کار شما بالاتر می باشد.

 راهنمای آموزشی همراه این اکسل، شما را با نحوه استفاده از این قالب اکسل آشنا می کند.

ویژگی های این محصول:

  • سادگی و راحتی کار با آن
  • محاسبه مختصات نقطه سر به سر به دو صورت تعداد در نقطه سر به سر و فروش در نقطه سر به سر
  • آنالیز نقطه سر به سر روی نمودار 
  • محاسبه هزینه متغیر برای یک واحد محصول
  • محاسبه حاشیه فروش (سود)
  • محاسبه سود یا زیان کل
  • ترسیم Pie Chart درصد هزینه های ثابت و متغیر
  • کاهش زمان لازم برای محاسبات مالی (تمام محاسبات بصورت اتوماتیک انجام می شوند)
  • عدم نیاز به هیچگونه نرم افزار های جانبی (تنها کافی است که نرم افزار آفیس و اکسل 2007 به بالا روی رایانه شما نصب باشد که امروزه هر رایانه ای دارای مجموعه نرم افزار های آفیس می باشد)
  • عدم نیاز به آشنایی کامل با نرم افزار اکسل
  • عدم نیاز به مفاهیم دانش مدیریت مالی
  • دارای راهنمای آموزش کاربردی 

فقط اعداد را وارد نمایید تا تنها در یک صفحه، نقطه سر به سر کسب و کار خود را آنالیز کنید. به همین راحتی !!!

مشخصات محصول:
فرمت فایل اصلی : xlsx (فایل اکسل Excel سازگار با نسخه های 2007 به بالا)
فرمت فایل دانلودی : zip

راهنمای خرید اینترنتی و دانلود فایل:

جهت دانلود فایل مورد نظرتان، با وارد کردن ایمیل خود ( نوشتن شماره تلفن همراه اختیاری می باشد) و کلیک بر روی گزینه پرداخت، به درگاه پرداخت بانکی هدایت می شوید. در آنجا مبلغ فایل را بصورت اینترنتی (آنلاین) پرداخت کرده و درصورتی که عملیات پرداخت با موفقیت صورت گیرد، به صفحه اصلی سایت منتقل می شوید. سپس لینک دانلود فایل دراختیار شما قرار می گیرد . در نهایت می توانید فایل مورد نظرتان را دانلود نمایید (راهنمای کامل خرید اینترنتی در قسمت بالای سایت موجود می باشد). همچنین لینک دانلود فایل به ایمیلی که در ابتدا وارد کرده بودید، ارسال می گردد.

بعد از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده (Zip) خارج نمایید و از قالب اکسل استفاده نمایید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی در روند خرید و دانلود فایل مورد نظرتان، از طریق بخش پشتیبانی سایت واقع در بالای صفحه وبسایت تماس بگیرید. بخش پشتیبانی مختص پرداخت اینترنتی، دریافت فایل و رسیدگی به دانلود موفق شما پس از خرید است.

 

در صورتی که به نرم افزار و یا اکسل مخصوص جهت آنالیز داده های فردی و یا کسب و کار خود با استفاده از جدیدترین روش های آماری و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence & Machine Learning ) نیاز دارید، آن را برایتان بصورت سفارشی طراحی می کنیم.

با تشکر از انتخاب شما
مدیریت وبسایت www.MBA.SellFile.ir

برای دانلود کلیک کنید