اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی (Human Resource Assessment)

- اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی (Human Resource Assessment)

اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی (Human Resource Assessment)

اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی، به شما این امکان را می دهد تا در کمترین زمان ممکن و بصورت اتوماتیک، پرسنل سازمان خود را ارزیابی کرده و به آن ها امتیاز بدهید. با استفاده از این اکسل، می توانید بر اساس 7 معیار به کارکنان خود امتیاز بدهید، میانگین امتیازهای کارکنان (یک شاخص بهره وری منابع انسانی)، میانگین امتیاز هر شاخص و بیشترین امتیاز کسب شده توسط کارکنان را در کسری از ثانیه مشاهده نمایید. همچنین نمودار میله ای، نمایی گرافیکی از میانگین امتیاز هر شاخص را برای شما نمایش می دهد.

با استفاده از این قالب اکسل، در کمترین زمان ممکن می توانید نقاط ضعف و قوت منابع انسانی سازمان خود را شناسایی نمایید. 

  

اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی چیست ؟

یکی از مهمترین منابع هر سازمان، منابع انسانی آن می باشد که توجه زیادی به آن نمی شود. بسیاری از شرکت ها، فاقد یک نظام ارزشیابی کارکنان هستند که در نتیجه آن، شرکت روز به روز زیان می بیند بدون آنکه عاملان آن شناسایی شوند. بدیهی است در صورت وجود سیستمی که بتواند بر اساس معیارهایی از قبل طراحی شده، به کارکنان امتیاز دهد، می توان کارکنان خوب و بد را از هم تشخیص داد. اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی در کمترین زمان ممکن این امکان را به شما می دهد تا به کارکنان خود امتیاز بدهید و بیشترین امتیاز کسب شده توسط کارمندان را مشاهده نمایید.

 

نحوه کار با اکسل ارزیابی کارکنان و منابع انسانی چگونه است؟

کار با این داشبورد مدیریتی خیلی ساده و راحت می باشد. بصورت پیش فرض، 7 شاخص به نام های رعایت مقررات و انظباط اداری، مشارکت با مدیر بالادستی، انجام وظایف مطابق با استاندارد تعریف شده، رفتار و برخورد مناسب با همکاران، رفتار و برخورد مناسب با ارباب رجوع، خلاقیت و نوآوری در کار و کوشش در فراگیری مهارتهای شغلی در اکسل نوشته شده اند. هر کدام از این معیارهای ارزیابی با یک رنگ خاص نمایش داده می شوند.  برای شروع لازم است 7 معیار ارزیابی کارکنان را در صورت تمایل بر حسب سلیقه خود و یا نیاز سازمان در ستون “معیار ارزیابی کارکنان ” ویرایش نمایید.  سپس در بخش “مشخصات پرسنل”، شماره پرسنلی (اختیاری)، نام (اجباری)، نام خانوادگی (اختیاری) و پست سازمانی (اختیاری) را پر نمایید. پر کردن نام پرسنل در ستون مربوطه اجباری می باشد زیرا اکسل بصورت اتوماتیک تعداد پرسنل را با استفاده از این ستون محاسبه می کند. این اکسل قابلیت پردازش اطلاعات 100 کارمند را دارد. در نهایت مدیر بالادستی یا کارشناس منابع انسانی و یا هر فردی که بیشتر با کارمندان در ارتباط می باشد، می تواند بر اساس 7 معیار، شروع به امتیازدهی نماید. پیشنهاد می شود که از اعداد 1 تا 10 برای امتیازدهی استفاده نمایید. بدین معنی که 1 = کمترین امتیاز و10 = بیشترین امتیاز.

 

در امتیازدهی، بدون تعصب، کینه ورزی و با حالت خنثی به کارکنان خود امتیاز بدهید. 


چگونه نتایج را تحلیل کنم؟

بعد از پر کردن قسمت های مربوطه و امتیازدهی به کارکنان، بصورت اتوماتیک، محاسبات انجام شده و نمودار میله ای رسم می شود. ستون قرمز رنگ “امتیاز”، مجموع امتیاز هر کارمند را نشان می دهد. بیشترین امتیاز کلی که توسط کارکنان کسب شده در بالای اکسل نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توان بهترین کارکنان را شناسایی کرد. پیشنهاد می شود که به این افراد توجه زیادی نمایید با راه کارهایی همچون، افزایش حقوق، مسافرت های شغلی، اهدای جایزه به بهترین کارمند ماه و …. چرا که این افراد، سهم بسزایی در رشد شرکت شما می توانند داشته باشند. همچنین کارکنانی را که امتیاز پایین تری کسب کرده اند، شناسایی کرده و به آن ها آموزش های شغلی لازم را بدهید تا در آینده امتیاز بیشتری کسب کنند. در بالای اکسل و جلوی ستون “معیارهای ارزیابی کارکنان”، میانگین امتیاز بصورت جداگانه برای هر شاخص محاسبه می شود و در نمودار میله ای بصورت گرافیکی نمایش داده می شود. به عنوان مثال، اگر عدد میانگین امتیازی که به کل کارکنان خود در رابطه با رفتار مناسب با ارباب رجوع داده اید، کم باشد، این به این معنی است که کارمندان شما با مشتری بخوبی رفتار نمی کنند و نیاز به آموزش دارند.

این داشبورد مدیریتی دارای راهنمای آموزش کاربردی بوده که شما را با نحوه استفاده از آن آشنا می کند. 

 

ویژگی های این محصول:

  • سادگی و راحتی کار با آن
  • محاسبه اتوماتیک امتیاز کل هر کارمند
  • امکان امتیازدهی کارکنان بر اساس 7 معیار
  • قابلیت پردازش و امتیازدهی به 100 کارمند
  •  قابلیت ویرایش نام معیارهای امتیازدهی بنا به سلیقه شخصی
  • محاسبه اتوماتیک شاخص میانگین امتیاز به ازای هر کارمند (از این شاخص می توان به عنوان یک شاخص بهره وری استفاده کرد)
  • محاسبه اتوماتیک بیشترین امتیاز در بین کارکنان
  •  ترسیم نمودار میله ای میانگین امتیاز هر شاخص بصورت جداگانه 
  • امکان استفاده برای تمامی کسب و کارها (کسب و کارهای سنتی(آفلاین) و اینترنتی (آنلاین))
  • عدم نیاز به هیچگونه نرم افزار های جانبی (تنها کافی است که نرم افزار آفیس و اکسل 2007 به بالا روی رایانه شما نصب باشد که امروزه هر رایانه ای دارای مجموعه نرم افزار های آفیس می باشد)
  • عدم نیاز به آشنایی کامل با نرم افزار اکسل
  • عدم نیاز به مفاهیم پیشرفته مدیریت منابع انسانی
  • دارای راهنمای آموزش کاربردی

پیشنهاد می شود هر ماه این اکسل ارزیابی را پر کرده و نتایج آن را با نتایج ماه های قبل، مقایسه نمایید تا نقاط ضعف و قوت منابع انسانی شما مشخص شوند.

 

مشخصات محصول:
فرمت فایل اصلی : xlsx (فایل اکسل Excel سازگار با نسخه های 2007 به بالا)
فرمت فایل دانلودی : zip

راهنمای خرید اینترنتی و دانلود فایل:

جهت دانلود فایل مورد نظرتان، با وارد کردن ایمیل خود ( نوشتن شماره تلفن همراه اختیاری می باشد) و کلیک بر روی گزینه پرداخت، به درگاه پرداخت بانکی هدایت می شوید. در آنجا مبلغ فایل را بصورت اینترنتی (آنلاین) پرداخت کرده و درصورتی که عملیات پرداخت با موفقیت صورت گیرد، به صفحه اصلی سایت منتقل می شوید. سپس لینک دانلود فایل دراختیار شما قرار می گیرد . در نهایت می توانید فایل مورد نظرتان را دانلود نمایید (راهنمای کامل خرید اینترنتی در قسمت بالای سایت موجود می باشد). همچنین لینک دانلود فایل به ایمیلی که در ابتدا وارد کرده بودید، ارسال می گردد.

بعد از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده (Zip) خارج نمایید و از قالب اکسل استفاده نمایید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی در روند خرید و دانلود فایل مورد نظرتان، از طریق بخش پشتیبانی سایت واقع در بالای صفحه وبسایت تماس بگیرید. بخش پشتیبانی مختص پرداخت اینترنتی، دریافت فایل و رسیدگی به دانلود موفق شما پس از خرید است.

 

در صورتی که به نرم افزار و یا اکسل مخصوص جهت آنالیز داده های فردی و یا کسب و کار خود با استفاده از جدیدترین روش های آماری و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence & Machine Learning ) نیاز دارید، آن را برایتان بصورت سفارشی طراحی می کنیم.

با تشکر از انتخاب شما
مدیریت وبسایت www.MBA.SellFile.ir

 

برای دانلود کلیک کنید