آموزش کامل اصول صحیح گچ گیری و آتل گیری

picuploaded 45 - آموزش کامل اصول صحیح گچ گیری و آتل گیری

آموزش کامل اصول صحیح گچ گیری و آتل گیری

کسی زمان شروع استفاده از تخته شکسته بندی برای نگهداری استخوان شکسته
شده را به خاطر ندارد ولی آلبوکاسیس (Albucasis)شکستگیها را بااستفاده از
بانداژهایی که با سفیده تخم مرغ سفت می شدند بی حرکت می کرد.و اولین
کسی که از گچ بدون آب (Dehydrated Gypsum) برای بی حرکت کردن
شکستگی ها استفاده کرده است یک جراح نظامی از اهالی فنلاند بنام انتونیوس
ماتیجسن(Antonius Matigsen) بوده است. استفاده از این روش که در نهایت به بانداژهای گچی حال حاضر ختم شد از نظر اهمیت در تاریخ درمان شکستگی ها فقط نسبت به رادیوگرافی در درجه دوم قرار دارد.

این فایل که در قالب پاورپوینت و در 59 اسلاید تهیه شده است شامل تمامی نکات آموزشی در مورد گچ گیری و آتل بندی اندام های مختلف بدن به همراه تصاویر متعدد آموزشی می باشد.

تاریخچه – روش های گچ گیری – چگونه باند گچی را خیس کنیم – عوامل موثر در سفت شدن گچ – انواع باند گچی از لحاظ عرض – عوامل موثر در قدرت نهایی گچ گرفته شده – عوارض گچ گیری و آتل بندی – سندرم کمپارتمان – سوختگی حاصل از گچ گیری – انواع گچ های اندام فوقانی و تحتانی – گچ بلند و کوتاه دست و پا – گچ اسپایکای شست – گچ اسپایکای هیپ – گچ سیلندر – گچ PTB – گچ ابداکشن – بریس گچی اندام تحتانی – آتل ها – آتل فلزی – اسپیلنت های قابل باد شدن – اسپیلنت های گچی – لسپیلنت یو اسلب – آموزش به بیمار – نحوه باز کردن انواع گچ – ابزار باز کردن گچ بیمار – تکنیک گرفتن گچ فایبر گلاس و … بخشی از مهمترین مطالب این سایت می باشد.

علاقمندان به دریافت این فایل پس از انجام کامل مراحل خرید و پرداخت مبلغ اندک(9900 تومان) بلافاصله فایل و لینک دانلود آن را در صفحه آخر خرید و نیز در ایمیل خود دریافت خواهند نمود.

در صورت هرگونه نارضایتی از فایل و یا اشکال در دانلود فایل پس از پرداخت هزینه ،حداکثر تا 48 ساعت مشکل را به آدرس زیر ایمیل فرموده تا در اسرع وقت مشکل برطرف و یا وجه شما استرداد داده شود.

Heartman.ghasemabadi@gmail.com

 

برای دانلود کلیک کنید