آموزش طراحی آنتن هلیکال در مود محوری توسط نرم افزار HFSS

- آموزش طراحی آنتن هلیکال در مود محوری توسط نرم افزار HFSS

آموزش طراحی آنتن هلیکال در مود محوری توسط نرم افزار HFSS

آنتن مارپیچی(helical antenna) یک آنتن سیمی باند وسیع بوده که به‌ شکل یک مارپیچ استوانه‌ای پیچیده شده است و دارای بهره جهتی زیادی است. نوع پلاریزاسیون آن به صورت دایره‌ای می‌باشد. این آنتن روی یک صفحه هادی زمین شده هموار نصب و به وسیله یک خط‌ انتقال هم‌ محور تغذیه می‌شود.

 

بسته به ابعاد مارپیچ، این آنتن دو حالت کار کاملاً متفاوت دارد. وقتی ابعاد، نسبت به طول موج کار بسیار کوچک هستند، نقشه تشعشعی آن مانند دوقطبی الکتریکی کوچک است. حداکثر تشعشع در صفحه عمود بر مسیر مارپیچ روی می‌دهد. می‌گویند آنتن مارپیچی در حالت قائم است. وقتی محیط و فاصله بین دورهای یک مارپیچ با طول موج قابل مقایسه باشند، آنتن به صورتی کاملاً متفاوت رفتار می‌کند. شعاع اصلی تشعشع در جهت طولی خواهد بود و کار در حالت محوری انجام می‌شود. آنتن‌های مارپیچی که در حالت محوری کار می‌کنند، بر روی ماهواره‌های مخابراتی و وسایل نقلیه فضایی و نیز ایستگاه‌های زمینی نصب شده‌اند.

در این فایل آموزشی طراحی و شبیه سازی آنتن هلیکال با ذکر تمام جزییات و مراحل در نرم افزار HFSS آمده است.

فایل source شبیه سازی نرم افزار نیز در این بسته موجود است که به راحتی شما می توانید از آن در پروژه خود استفاده کنید. شکل های زیر دو نمونه از نتایج این پروژه را نشان می دهد.

جهت خرید آموزش طراحی آنتن هلیکال در نرم افزار HFSS، به مبلغ استثنایی فقط 20000 تومان و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.

 

16 صفحه ورد و پی دی اف

برای دانلود کلیک کنید