معرفی انواع کالای خواب تولیدی ایران

انواع روبالشی موجود بر اساس معیارهای متفاوت

روبالشی هم از جنبه محافظی قابل‌شست‌وشو به‌منظور حفظ بهداشت و سلامتی موردتوجه می‌باشد و هم با طرح‌ها و رنگ‌های زیبایش از جنبه زینتی نیز وجودش غنیمتی بزرگ محسوب می‌شود. اغلب بالش‌ها را با پارچه‌هایی ساده دوخته و داخل آن‌ها را با الیافی خاص پر می‌کنند. به همین دلیل تعویض و شست‌وشو آن‌ها کار زمان‌بری است. به جهت سریع‌تر نمودن این پروسه روبالشی‌هایی از پارچه‌های قابل شست‌وشو با بافتی نرم و منعطف را به‌عنوان روکش و کاور بر روی این بالش‌ها می‌کشند و در دوره‌های زمانی مقتضی به‌راحتی خارج ساخته و شست‌وشو می‌دهند. البته بسیاری ابتکار عمل را در دست گرفته و از روبالشی‌ها به عنوان عنصری محبوب در دیزاین بهره برده و آن‌ها را با دیگر وسایل منزل ازنظر طرح و رنگ هماهنگ می‌سازند. به‌راحتی می‌توان اکنون روبالشی‌ها را در اشکال مختلف، سایزهای متنوع، بافت‌های متفاوت و … یافت که هرکدام مزایای خاص خود را ارائه می‌دهند. در ادامه بیشتر باب این کالای خواب کوچک اما بسیار تأثیرگذار در یک خواب راحت و رویایی سخن می‌گوییم.

همان‌طور که اشاره نمودیم، روبالشی‌ها چنان تنوع را به خدمت گرفته‌اند که به‌راستی از عنصری تک‌بعدی خارج گشته و به عضوی کاملاً کاربردی و پویا در منازل تبدیل‌شده‌اند. گاهی بر روی برخی بالش‌ها حاضرشده و در قالب کوسن بر روی مبل‌ها جا خوش می‌کنند و گاهی نیز زینت‌بخش بالش تخت‌ها می‌شنود. افراد سنتی نیز از آن‌ها به‌عنوان پای ثابت محافل خود و به شکل پشتی استفاده کرده و مهمان‌های خود را در کنار این بالش‌های زینت شده به انواع طرح‌ها و نقوش چشم‌نواز به ضیافتی گرم و شیرین دعوت می‌کنند. اگر قصد خرید رو بالش و خرید بالش های خوشگل را دارید ما به شما معرفی می کنیم .

آشنایی بیشتر با روتختی و اجزای تشکیل‌دهنده آن

چند دهه است که روتختی برای خود جایگاه عالی در میان سرویس‌های خواب بازنموده و با ارائه یک ست کامل از اجزایی مانند لحاف، کاور تشک، روبالشی و … یک مجموعه چندتکه نفیس را ارائه داده است. امروزه کمتر کسی می‌باشد که به فکر تهیه یک نمونه از این کالاها به‌منظور تکمیل فرآیند دکوراتیو اتاق‌خواب خود نباشد. وجود مدل‌های مختلف و طرح و رنگ‌های چشم‌نواز نیز مزید علت شده و پدیدآوردن یک دیزاین شکیل را در کنار این عناصر راحت نموده و بر مرغوبیت این کالاها افزوده است. اگر به فکر تهیه یک ست تخت و کمد ایدئال به‌منظور طراحی منحصربه‌فرد از اتاق‌خوابتان هستید، ناچاراً باید به فکر خرید یک روتختی نیز به‌منظور تکمیل این پروسه باشید. روتختی‌ها اکنون در مدل‌های متفاوتی وجود دارند که سخت‌ترین سلیقه‌ها را نیز پاسخگویی می‌کنند.

روتختی‌ها یک بخش از سرویس خواب هستند که از پارچه‌های مختلف دوخته‌شده و داخل آن‌ها را با موادی خاص پر می‌کنند و به‌منظور ایجاد گرمای مطلوب مورداستفاده قرار می‌دهند. به‌منظور ایجاد بیشترین هارمونی رنگ و طرح اجزای جانبی نیز برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. ازاین‌رو روتختی‌ها را اغلب با کاور لحاف، روبالشی، رو کوسنی و … می‌یابید که به‌راستی مجموعه‌ای چشم‌نواز و خیره‌کننده را به نمایش گذاشته‌اند.

آشنایی بیشتر با لحاف

کالای خواب اجناس مختلفی را دربر می‌گیرد که لحاف جزء مهمی از این عناصر بوده، زیرا هم در قالب یک پتو عمل نموده و بافتی مطلوب و گرم را ارائه می‌دهد و هم از جنبه زینتی می‌تواند، مانند یک روتختی باعث برازندگی دکوراسیون اتاق‌خواب شما شود. لحاف‌ها از قدیم جزء لوازم مهم زمان خواب و استراحت در فصل‌های سرد سال به شمار می‌رفتند. با نگاهی به قدمت این عناصر درمی‌یابیم که نمونه‌های سنتی آن الیاف پنبه یا پشم را برای خود برگزیده‌اند و با گذر زمان همان‌طور که بر نقوش و طراحی خود افزوده‌اند، عناصر جدیدی چون پلی‌استر، ویسکوز و … را نیز به ساختار خود اضافه کرده‌اند. ازاین‌رو لحاف‌های امروزی بیشتر از همان الیاف مصنوعی تهیه‌شده تا علاوه بر زیبایی و گرمای بیشتر، ماندگاری و دوام بالاتری را نیز عرضه نمایند. در این مطلب به ارائه نکات مختلف پیرامون لحاف این کالای محبوب در صنعت نساجی پرداخته و از زوایای مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

لحاف اغلب به رواندازی گفته می‌شود که شامل یک پارچه دولایه بوده که داخل آن را با انواع متریال‌هایی چون پنبه، پشم و … پرکرده و در انتها به‌صورت مشبک تمامی سه لایه آن را به هم می‌دوزند. ازاین‌رو ظاهری جذاب داشته و کاربردی شبیه به پتو را ارائه می‌دهد. امروزه هر منطقه جغرافیایی از طرح و نقش‌های مختلفی برای پارچه لحاف استفاده می‌کنند که این امر سبب تنوع بالای این محصول شده است. البته ورود سبک‌های مختلف سنتی، کلاسیک و مدرن به این عرصه نیز این محصول را دستخوش تغییرات عمده‌ای نموده است. ازاین‌رو اگرچه در حالت کلی در قالب یک کالای خواب کاربرد دارد اما در طرح و رنگ و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود

انواع مختلف تشک‌های مرغوب موجود در بازار و ساختار آن‌ها

در میان تمامی کالاهای خواب تشک‌ها جزء ضروری‌ترین نمونه‌های موجود هستند که قابلیت‌های ارزشمندشان خطرات یک خواب نامساعد را برطرف می‌سازد. به‌راستی تشک‌ها با خواب راحت ارتباط مستقیمی دارند و نمی‌توان بدون گزینش نمونه‌ای مناسب از این محصول یک پروسه خواب باکیفیت را سپری نمود.

برای آنکه بتوانیم یک لباس زیبا و برازنده را تهیه نماییم، باید پروسه طولانی خرید پارچه، انتخاب مدل و درنهایت دوخت را با حساسیت و دقت فراوان سپری نماییم. در تمامی این مراحل تهیه یک پارچه مناسب نیازمند دقت نظر بیشتری است. پارچه می‌تواند بر روی مدل و طرح پوشاک نیز تأثیر گذاشته و آن‌ها را به‌تبع خود زیباتر یا نامناسب به نمایش بگذارد. ازاین‌رو انتخاب پارچه بسیار دقیق‌تر و نیازمند صرف زمان بیشتری است تا فرآیند تهیه پوشاک به بهترین نحو ممکن اجرا شود. اگر شناختتان در مورد انواع پارچه و اهمیت آن در استایل قابل‌قبول نباشد، هیچ‌گاه نمی‌توانید به‌اندازه کافی با تیپی شکیل به محافل وارد شوید. در این مطلب می‌کوشیم تا جنبه‌های مختلف مربوط به پارچه‌ها را بازگو نموده و تأثیرات مهیج آن‌ها را بر اندام افراد بازگو کنیم.

انواع پارچه‌های موجود در بازار:

پارچه‌ها در انواع مختلف دنیایی رنگارنگ را از طرح، جنس، بافت و … ایجاد نموده‌اند تا بتوانند سلایق مختلف را پوشش دهند. اگرچه تنوع در این موضوع فراوان بوده و آشنایی با تمامی مدل‌های موجود سخت است .

چگونگی انتخاب پارچه به‌منظور پوشش چاقی یا لاغری مفرط افراد:

بسیاری افراد که درگیر چاقی مفرط یا لاغری بیش‌ازاندازه هستند، گمان می‌کنند که دیگر نمی‌توانند با ظاهری مناسب در محافل حضور یابند. این در حالی است که با انتخاب یک پارچه مناسب و به دنبال آن طرح، رنگ و مدل مطابق با معیارهای مد و فشن آن‌ها نیز قادر هستند، خوش‌اندام به مجالس واردشده و همگان را از استایل خود شگفت‌زده سازند.